AI mokymai Lietuvoje ≡ DI mokymų tipai ir teikėjai

Dirbtinio intelekto mokymai Lietuvoje: išsami analizė ir perspektyvos

Dirbtinio intelekto mokymai Lietuvoje: išsami analizė ir perspektyvos

Šioje apžiūroje pateikiama išsami dirbtinio intelekto mokymų analizė Lietuvoje, išryškinant įvairias prieinamas švietimo galimybes – nuo formalių universitetinių studijų iki specializuotų profesinių kursų, siūlomų privačių akademijų. Pagrindinės išvados rodo dinamišką ir reaguojančią mokymų rinką, prisitaikančią prie sparčiai besikeičiančių DI sektoriaus poreikių. Tačiau numatomas didelis DI specialistų trūkumas iki 2030 m. pabrėžia skubų poreikį spartinti ir plėsti mokymų iniciatyvas.

Straipsnyje detaliai aprašomi mokymo programų ypatumai, mokymosi rezultatai, trukmė, kainos, išankstiniai reikalavimai ir sertifikavimo procesai, kuriuos siūlo įvairūs paslaugų teikėjai. Taip pat nagrinėjamas esminis vyriausybės ir ES finansavimo mechanizmų, ypač per Užimtumo tarnybą, vaidmuo, palengvinant prieigą prie DI švietimo ir darbo jėgos perkvalifikavimo. Pateikiamos rekomendacijos besimokantiesiems, švietimo įstaigoms, verslui ir politikos formuotojams, siekiant strategiškai valdyti ir tobulinti Lietuvos DI talentų ekosistemą, užtikrinant nuolatinį konkurencingumą ir inovacijas skaitmeniniame amžiuje.

Įvadas į dirbtinio intelekto mokymus Lietuvoje

1.1. Tyrimo tikslas ir apimtis

Ši ataskaita atlieka išsamią dirbtinio intelekto mokymų analizę Lietuvoje, nagrinėdama tiek formalias akademines programas, tiek profesinius ir privataus sektoriaus kursus. Tyrimo tikslas yra apibrėžti dabartinius pasiūlymus, įvertinti rinkos paklausą, nustatyti karjeros perspektyvas ir ištirti prieinamus finansavimo mechanizmus. Šis tyrimas yra gyvybiškai svarbus asmenims, siekiantiems tobulinti savo įgūdžius, švietimo įstaigoms, planuojančioms programų plėtrą, ir įmonėms, siekiančioms integruoti DI į savo veiklą. Analizė grindžiama pagrindinių mokymų teikėjų ir vyriausybinių iniciatyvų Lietuvoje apžvalga.

1.2. Dirbtinio intelekto svarba Lietuvos darbo rinkoje

Dirbtinio intelekto plėtra yra pasaulinis prioritetas, ir Lietuva pripažįsta jo transformuojantį potencialą įvairiuose sektoriuose. Šalis yra nustačiusi pagrindines DI integravimo prioritetines sritis, įskaitant kibernetinį saugumą ir gynybą, personalizuotą mediciną, pramonės automatizavimą, žaliąją transformaciją ir energetiką, transporto optimizavimą bei viešojo sektoriaus skaitmenizavimą. Šios strateginės sritys pabrėžia nacionalinį įsipareigojimą panaudoti DI ekonomikos augimui ir visuomenės gerovei, nurodydamos, kur bus sutelkta būsimoji DI įgūdžių paklausa.

Nepaisant šio strateginio dėmesio, Lietuva susiduria su dideliu iššūkiu: numatomu DI specialistų trūkumu. Ekspertai įspėja, kad iki 2030 m. šaliai gali trūkti iki 23 000 DI profesionalų. Šis didelis atotrūkis pabrėžia skubų poreikį įgyvendinti tvirtas ir prieinamas DI mokymų iniciatyvas, siekiant patenkinti besikeičiančius darbo rinkos poreikius. Sparti DI plėtra yra aiškiai įvardijama kaip pagrindinis veiksnys, formuojantis 2024 m. darbo rinką, kartu su augančiu darbuotojų perkvalifikavimo poreikiu.

Šis atotrūkis tarp strateginių ambicijų ir talentų pasiūlos yra reikšmingas. Nors Lietuva yra nustačiusi aiškius nacionalinius prioritetus DI integravimui į tokius kritinius sektorius kaip gamyba, kibernetinis saugumas ir viešosios paslaugos, šalies gebėjimas įgyvendinti šią strategiją ir pasinaudoti ekonomine DI nauda (pvz., mažinant žemą našumą gamybos sektoriuje) tiesiogiai priklauso nuo kvalifikuotos DI darbo jėgos prieinamumo. Didelis talentų trūkumas neišvengiamai stabdys šių strateginių tikslų įgyvendinimą. Tai rodo, kad nors strateginė DI vizija egzistuoja, talentų ugdymo pajėgumai atsilieka. Ši situacija reikalauja agresyvesnės, koordinuotos nacionalinės DI talentų ugdymo strategijos, galbūt apimančios didesnę viešojo ir privataus sektorių partnerystę, tikslinį finansavimą ir spartesnes mokymo programas, siekiant užpildyti šį kritinį atotrūkį ir užtikrinti šalies konkurencingumą.

Be to, Lietuvos DI strategijoje pažymima, kad DI gali sušvelninti problemas, tokias kaip žemas darbo našumo lygis, ypač gamybos sektoriuje, automatizuodamas įprastas užduotis. Tai reiškia, kad DI mokymai nėra skirti tik aukštos kvalifikacijos DI kūrėjams ar tyrėjams. Jie taip pat apima esamos darbo jėgos aprūpinimą įgūdžiais, leidžiančiais efektyviai naudoti DI įrankius, siekiant padidinti jų produktyvumą. Šis poveikis rodo, kad DI mokymo programos turi būti pritaikytos platesnei auditorijai, nei tik tradiciniams IT specialistams. Auga „DI raštingumo“ ir „DI produktyvumo“ įgūdžių paklausa tarp ne techninių specialistų įvairiose pramonės šakose, o tai rodo poslinkį link praktinio DI pritaikymo efektyvumo didinimui, o ne tik gilaus techninio vystymo.

Ieškote tinkamiausių DI mokymų Lietuvoje?

Dirbtinio intelekto mokymų tipai ir teikėjai

Lietuvoje siūloma įvairiapusė DI mokymų ekosistema, atitinkanti skirtingus žinių gylio ir karjeros siekius – nuo pagrindinių akademinių laipsnių iki praktinių, trumpalaikių profesinių kursų. Bendras DI mokymų tipų katalogas dirbtiniointelektomokymai.lt apima kursus pradedantiesiems, DI etikos ir reguliavimo kursus, specializuotus DI kursus (pvz., finansų, medicinos, rinkodaros srityse ar konkrečių įrankių naudojimo), DI mokymus komandoms/įmonių darbuotojams/vadovams bei praktinius DI seminarus ir dirbtuves. Ši plati kategorizacija atspindi išsamų požiūrį į DI įgūdžių ugdymą.

2.1. Universitetinės studijų programos

Universitetinės programos suteikia gilių teorinių žinių ir tyrimų gebėjimų, paprastai suteikdamos bakalauro ar magistro laipsnius, ir yra skirtos ilgalaikei karjeros plėtrai DI srityje.

2.1.1. Bakalauro studijos

Kauno Technologijos Universitetas (KTU) – „Dirbtinis intelektas“

Ši pirmojo ciklo (bakalauro) programa KTU yra skirta paruošti specialistus, gebančius kurti išmaniąsias programines sistemas, naudojant mašininio mokymosi, vaizdų atpažinimo ir duomenų analizės algoritmus. Programa pabrėžia lanksčią mokymosi aplinką, leidžiančią studentams pasirinkti alternatyvius modulius ir formuoti asmeninį studijų kelią. Studentai skatinami bendradarbiauti su socialiniais partneriais ir patyrusiais mokslininkais tarpdisciplininėse komandose, siekiant sukurti realius produktus nuo koncepcijos iki įgyvendinimo. Programa prieinama tiek anglų, tiek lietuvių kalbomis.

Aštuonių semestrų programa apima platų informatikos, matematikos ir dirbtinio intelekto temų spektrą. Pagrindiniai moduliai apima: Dirbtinio intelekto ekosistemą, Įvadą į informatikos studijas, Kognityvinės neurologijos taikymą, Matematiką, Objektinio programavimo pagrindus (I ir II), Duomenų bazes, Diskretines struktūras, Duomenų apdorojimą ir analizę, Duomenų struktūras, Kompiuterių architektūrą, Algoritmų kūrimą ir analizę, Daugelio agentų sistemų pagrindus, Didelių duomenų apdorojimo algoritmus, Operacines sistemas, Programavimo inžineriją, Informacinių sistemų pagrindus, Kompiuterių tinklus ir interneto technologijas, Mašininio mokymosi algoritmus (I ir II), Skaitmeninius metodus ir algoritmus, Vaizdų apdorojimo algoritmus, Gilųjį mokymąsi, Produkto kūrimo projektą, Sistemų simuliacinį modeliavimą, Debesų kompiuteriją dirbtinio intelekto užduotims ir Kalbos atpažinimo algoritmus. Studentai taip pat gali rinktis alternatyvas, tokias kaip DI žaidimams, Išmaniųjų pagalbos sistemų technologijos, Robotų programavimo technologijos ir Dirbtinis intelektas verslo procesuose.

Baigę programą, studentai gebės taikyti objektinio programavimo principus, dirbtinio intelekto ir matematinius metodus, kurti duomenų bazes ir objektinio programavimo programas, naudodami matematinius metodus, skaitmeninę logiką ir kritinį mąstymą. Jie taip pat gebės taikyti duomenų struktūras, duomenų apdorojimą ir analizę, bendrauti užsienio kalba, suprasti kompiuterių architektūrą, kurti ir vertinti algoritmus, projektuoti programinę įrangą, dirbti su dideliais duomenimis, suprasti operacines ir daugelio agentų sistemas, taikyti skaičiavimo matematiką ir prižiūrimojo mašininio mokymosi metodus, projektuoti informacines sistemas ir kompiuterių tinklus, taikyti neprižiūrimąjį mašininį mokymąsi, gilųjį mokymąsi ir sistemų modeliavimą, dirbti tarpdisciplininėje komandoje, kurti realius produktus, taikyti debesų kompiuteriją DI užduotims, naudoti kalbos atpažinimo algoritmus, analizuoti verslo procesus ir parengti bakalauro baigiamąjį darbą dirbtinio intelekto tema.

Asmenims, baigusiems vidurinį išsilavinimą Lietuvoje 2025 m., stojant reikia išlaikyti tris valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos ir laisvai pasirinktą egzaminą, kurių aritmetinis vidurkis turi būti ≥ 50 (arba suma 149). Konkursinis balas skaičiuojamas pagal vertinius matematikos (0.4), informacinių technologijų/fizikos/biologijos/chemijos/geografijos (0.2), kito nesikertančio dalyko (0.2) ir lietuvių kalbos ir literatūros (0.2) įvertinimus. Papildomi balai gali būti skiriami už mokslinę/meninę veiklą, darbo patirtį, dalines studijas užsienyje, akademinių talentų programas, diplomus su pagyrimu, karinį parengimą ir prizines vietas nacionalinėse/tarptautinėse olimpiadose/konkursuose. Baigus studijas, suteikiamas informatikos mokslų bakalauro laipsnis.

Vilniaus Universitetas (VU) – „Kalba ir dirbtinio intelekto valdymas“

Ši 4 metų bakalauro programa (240 kreditų) išsiskiria savo tarpdisciplininiu požiūriu, apjungiančiu humanitarinius mokslus (lingvistiką) ir informacines sistemas. Ji daugiausia vykdoma anglų kalba. Programos tikslas – parengti anglų kalbos profesionalus ir generatyvinio DI promptų inžinerijos (angl. prompt engineering) specialistus. Metinė studijų kaina 2025 m. yra 4000 Eur.

Programos turinys apima lingvistikos krypties (anglų kalba) ir informacijos sistemų krypties dalykinius laukus. Studentai mokysis atlikti mašininio mokymosi stebėseną, vykdyti komunikacijos socialiniuose tinkluose valdymą, vertinti ir patvirtinti generatyvinių modelių kuriamą turinį bei tapti DI technologijų taikymo specialistais ir mokymosi asistentais. Didelis dėmesys skiriamas etinių ir teisinių principų, susijusių su DI technologijų kūrimu ir taikymu, ypač kalbos generavimo ir apdorojimo srityje, supratimui ir galimų DI naudojimo pavojų atpažinimui.

Tikimasi, kad programos absolventai kurs ateities visuomenę ir įsilies į darbo rinkoje besiplečiantį DI sektorių įvairiose srityse, tokiose kaip moksliniai tyrimai, saugumas, politika, žiniasklaida ir verslas. Jie bus pasirengę suprasti ir taikyti etinius bei teisinius principus savo akademinėje ir profesinėje veikloje, prisiimdami atsakomybę už savo veiksmus, susijusius su DI technologijomis. Stojant reikia išlaikyti valstybinius brandos egzaminus: lietuvių kalbos ir literatūros (bendruoju ar išplėstiniu kursu), matematikos (bendruoju ar išplėstiniu kursu) ir laisvai pasirinktą brandos egzaminą. Baigus studijas, suteikiamas humanitarinių mokslų bakalauro laipsnis.

Šių dviejų bakalauro programų palyginimas atskleidžia skirtingus požiūrius į DI švietimą. KTU bakalauro programa yra giliai įsišaknijusi kompiuterių moksle ir informatikoje, orientuota į techninį DI kūrimą, algoritmus ir sistemas. Priešingai, VU programa yra aiškiai tarpdisciplininė, derinanti lingvistiką su DI, daug dėmesio skiriant užklausų inžinerijai, etikos aspektams ir kalbos apdorojimui. Šis skirtumas atspindi Lietuvos aukštojo mokslo supratimą, kad DI poveikis neapsiriboja vien techninėmis sritimis. Rinkai reikia ne tik profesionalų, galinčių kurti DI, bet ir tų, kurie gali suprasti, valdyti ir taikyti DI sudėtinguose, į žmogų orientuotuose kontekstuose, įskaitant komunikaciją, etiką ir teisinius pagrindus. Ši tendencija rodo brandesnį DI integracijos į visuomenę supratimą. Tai reiškia, kad išsami nacionalinė DI talentų strategija turi remti įvairius švietimo kelius, ugdydama ne tik techninius DI inžinierius, bet ir „DI raštingus“ specialistus iš humanitarinių, socialinių ir kitų sričių, kurie gali orientuotis platesniuose DI aspektuose ir pritaikymo galimybėse.

2.1.2. Magistrantūros studijos

Kauno Technologijos Universitetas (KTU) – „Dirbtinio intelekto informatika“

Ši antrosios pakopos (magistro) programa KTU yra skirta ugdyti ekspertus, gebančius kurti pažangius informatikos modelius sprendimams kompiuterinėje regoje, kalbos atpažinime, semantinėje analizėje ir duomenų generavime. Programa siekia suteikti studentams žinių apie šiuolaikinius giliojo mokymosi, optimizavimo ir duomenų analizės metodus, leidžiančius jiems atlikti nepriklausomus mokslinius tyrimus, kurti inovatyvias sistemas ir vadovauti IT projektų plėtrai. Programa yra nuolatinė (2 metai) ir siūloma vakarinio bei mišraus mokymosi režimais, dėstoma tiek anglų, tiek lietuvių kalbomis. Studijos vyksta Kaune, Informatikos fakultete. Metinė studijų kaina nuolatinių studijų metu siekia 5538 €.

Programos turinys suskirstytas į keturis semestrus, su konkrečiais moduliais ir kreditų paskirstymu. Pagrindiniai moduliai apima: Kompiuterinį intelektą ir sprendimų priėmimą, Paskirstytąsias sistemas ir algoritmus, Mokslinius projektus (1, 2, 3), Vaizdų apdorojimą ir kompiuterinę regą, Paaiškinamąjį dirbtinį intelektą, Generatyvinį dirbtinį intelektą, Optimizavimo metodus ir algoritmus, Informacinių technologijų projektų valdymą ir Magistro baigiamąjį darbą. Programa taip pat siūlo plačias „Kompetencijų alternatyvas“ (MA+ parinktis), leidžiančias studentams rinktis modulius iš įvairių sričių, tokių kaip duomenų analizė, duomenų saugumas, iššūkiais grįstos inovacijos, kalbos studijos, kompiuterinės vizualizacijos technologijos, projektų valdymas, teisė, lyderystė, valdymo technologijos, verslo procesų ir tiekimo grandinės valdymas, verslo rinkos reguliavimas ir vertinimas bei viešoji komunikacija.

Baigę programą, studentai gebės taikyti dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi, diegti paskirstytąsias sistemas, taikyti vaizdų analizės metodus, kurti paaiškinamuosius ir generatyvinius DI modelius, taikyti optimizavimo metodus ir algoritmus, rengti ir valdyti IT projektus, vykdyti mokslinių tyrimų projektus, analizuoti tyrimų rezultatus ir diegti su dirbtiniu intelektu susijusius sprendimus.

Stojantieji turi turėti inžinerijos, technologijų, matematikos, informatikos ar fizinių mokslų bakalauro laipsnį iš universitetinių pirmojo ciklo ar vientisųjų studijų IR bent 30 kreditų informatikos, informatikos inžinerijos ar matematikos dalykų. Kolegijų absolventams reikalingas informatikos inžinerijos ar informatikos profesinio bakalauro laipsnis, turint bent 30 atitinkamų kreditų, ir gali prireikti iki 60 kreditų papildomųjų studijų. Priėmimas grindžiamas konkursiniu balu, apskaičiuojamu pagal pirmojo ciklo diplomo pažymių svertinį vidurkį (0.9) ir motyvacijos įvertinimą (0.1), su papildomais balais už mokslinę veiklą, darbo patirtį (bent 1 metai studijų programos srityje), dalines studijas užsienyje, akademinių talentų ugdymo programas ir diplomus su pagyrimu. Sėkmingai baigus programą, suteikiamas informatikos mokslų magistro laipsnis.

KTU magistrantūros programa pasižymi stipriu dėmesiu techniškai pažangioms DI sritims, tokioms kaip kompiuterinė rega, kalbos atpažinimas, generatyvinis DI, paaiškinamasis DI ir optimizavimo metodai. Tačiau svarbu tai, kad programa apima plačias „MA+ kompetencijų alternatyvas“ įvairiose srityse, įskaitant projektų valdymą, lyderystę, teisę ir verslo procesų valdymą. Ši mokymo programos struktūra rodo apgalvotą strategiją, siekiant parengti ne tik gilius techninius ekspertus, bet ir DI profesionalus, turinčius platesnių vadybinių ir operacinių įgūdžių. Toks holistinis požiūris padidina absolventų įsidarbinimo galimybes, paruošdamas juos vadovaujančioms pozicijoms DI projektų įgyvendinimo ir strateginės integracijos srityse įvairiuose organizaciniuose kontekstuose. Tai rodo, kad sėkmingam DI diegimui reikalingas gilus techninės kompetencijos ir stiprių tarpdisciplininių įgūdžių derinys, ypač vadybos ir verslo srityse. Universitetai prisitaiko, kad parengtų „T formos“ profesionalus, galinčius užpildyti atotrūkį tarp techninio vystymo ir verslo pritaikymo, o tai yra gyvybiškai svarbu efektyviam DI įgyvendinimui pramonėje.

2.2. Neuniversitetinės mokymo programos ir kursai

Neuniversitetinis sektorius Lietuvoje siūlo platų DI mokymų spektrą, sutelktą į praktinius įgūdžius ir greitą pritaikymą darbo rinkoje.

Ieškote tinkamiausių DI mokymų Lietuvoje?

2.2.1. Privačios akademijos ir mokymo centrai

DI mokymų katalogas

Ši universali platforma veikia kaip įvairių DI mokymų tipų katalogas, atitinkantis skirtingus poreikius ir pradinio žinių lygio studentus. Ji siūlo kursus pradedantiesiems, DI etikos ir reguliavimo kursus, specializuotus DI kursus (pvz., finansų, medicinos, rinkodaros srityse ar konkrečių įrankių naudojimo), DI mokymus komandoms/įmonių darbuotojams/vadovams bei praktinius DI seminarus ir dirbtuves.

DI mokymų kataloge pateikiama informacija apie mokymų trukmę (valandomis, dienomis, savaitėmis) ir numatomą intensyvumą, taip pat kaina, jei ji viešai prieinama, arba nuoroda į kainodaros informaciją. Vartotojams patariama atsižvelgti į savo dabartinį žinių lygį, karjeros tikslus, pageidaujamą mokymų formatą ir įvertinti trukmę, intensyvumą bei kainą, renkantis tinkamus DI mokymus.

Promptas.LT

Promptas.LT yra DI mokymų centras, siūlantis įvairius kursus asmenims ir įmonėms, orientuotus į greitą ir efektyvų DI įgūdžių tobulinimą, ypač naudojant tokius įrankius kaip ChatGPT, Midjourney ir Google Gemini. Jie siūlo tiek internetinius, tiek gyvus mokymus įvairiuose miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose).

Programos suskirstytos į A1 (visiškai pradedantiesiems), A2 (pradedantiesiems, jau eksperimentavusiems su DI įrankiais), B (pažengusiems vartotojams, siekiantiems efektyvumo ar naujų įrankių) ir C (profesionalams, siekiantiems tapti užklausų inžinieriais) lygius. A lygio programos įmonėms sutelktos į ChatGPT integravimą į kasdienes užduotis, apimant įvadą į ChatGPT, praktinius pritaikymus įvairiose verslo srityse (žmogiškieji ištekliai, rinkodara, pardavimai, duomenų analizė), užklausų formulavimą, pritaikymą įmonėse, patarimus ir praktines užduotis, siekiant geresnių rezultatų. Pagrindinės darbuotojų mokymo sritys apima DI pagrindus verslui, DI įrankius ir platformas, duomenų analizę ir vizualizavimą, natūralios kalbos apdorojimą (NLP) ir DI pritaikymą konkrečiose verslo srityse. Mokymų turinys yra reguliariai atnaujinamas.

Mokymų tikslas – suteikti asmenims žinių, kad jie galėtų efektyviai naudoti DI savo profesinėje veikloje, greitai tobulinti DI įgūdžius, didinti įmonių efektyvumą (pardavimuose, klientų aptarnavime, komandiniame darbe, vadovavime), suteikti praktinių įgūdžių, padėti pradedantiesiems, supažindinti su ChatGPT galimybėmis, parodyti pritaikymo pavyzdžius (ChatGPT, Copilot, Gemini, Grok, Meta AI) ir apmokyti promptų inžinierius. Mokymų trukmė paprastai svyruoja nuo 2 iki 5 sesijų, daugumai dalyvių reikia bent 3 sesijų. Išankstiniai reikalavimai priklauso nuo lygio – nuo jokios patirties A1 lygiui iki esamo DI įrankių naudojimo A2/B lygiams ir profesinių siekių C lygiui. Promptas.LT išduoda atitinkamą mokymosi pažymėjimą. Mokymų kaina priklauso nuo lygio, pamokų skaičiaus, instruktoriaus, vietos (internetu/gyvai), grupės dydžio, kalbos ir programos modifikavimo lygio. Klientų atsiliepimai yra teigiami, pabrėžiant aiškius, informatyvius ir praktinius kursus su profesionaliais lektoriais.

edON IT Akademija

edON IT Akademija siūlo kursą „Dirbtinio intelekto sprendimų kūrimas ir taikymas“, kuris orientuotas į DI sprendimų kūrimą ir diegimą versle. Tai apima generatyvinio DI, didelių kalbos modelių (LLM) ir be kodo įrankių pritaikymą procesų optimizavimui ir vertės kūrimui organizacijai. Kurso trukmė yra 160 valandų, o kaina – 3800 €. Išsami informacija apie mokymo programą, konkrečius mokymosi rezultatus, išankstinius reikalavimus ar sertifikavimą nėra pateikiama.

Vilnius Coding School

Vilnius Coding School kursas „MS EXCEL ir VBA mokymai + dirbtinis intelektas (AI)“ sutelktas į praktinius įgūdžius Excel, VBA ir dirbtinio intelekto įrankiuose, tokiuose kaip ChatGPT, Claude, Midjourney. Visos paskaitos vyksta gyvai internetu su lektoriumi.

Mokymo programa apima platų temų spektrą, suskirstytą į kelis modulius su nurodytomis valandomis. Tai apima Excel įvadą ir pagrindus, duomenų įvedimą ir formatavimą, bendrąsias funkcijas, formules ir funkcijas, darbą su didelėmis lentelėmis, duomenų apsaugą, sprendimų priėmimo funkcijas, diagramas, dinamines lenteles ir diagramas, Excel Power Query, makrokomandų kūrimą ir vykdymą, makro programavimo aplinką, VBA programavimą, procedūrų ir funkcijų vykdymą, baigiamąjį projektą, minkštuosius įgūdžius karjeros pradžiai ir 8 valandas, skirtas DI taikymui (įvadas į DI, NLP, kompiuterinę regą, pramonės transformaciją, praktinius pratimus, integravimo patarimus, etikos aspektus).

Kurso trukmė yra 68 valandos (8 savaitės, 23 užsiėmimai, 3 kartus per savaitę, 18:00-21:00). Baigę kursą, studentai gebės naudotis pagrindinėmis MS Excel funkcijomis ir kurti makrokomandas, efektyviau ir sumaniau dirbti su Excel, VBA ir DI įrankiais, automatizuoti pasikartojančias užduotis ir skaičiavimus bei greičiau apdoroti ir analizuoti duomenis, naudojant DI įrankius. Galimos darbo pozicijos po mokymų apima duomenų analitiką, verslo analitiką ir finansų analitiką. Nors išankstiniai reikalavimai šiam kursui nėra aiškiai nurodyti, kiti kursai žymimi kaip „Pažengusiems“, kas rodo galimus reikalavimus. Vilnius Coding School išduoda oficialų pažymėjimą, kuris yra vertinamas darbdavių. Kursas baigiamas realaus projekto parengimu ir pristatymu, kas yra stiprus praktinių įgūdžių įrodymas įsidarbinant. Klientų atsiliepimai rodo sėkmingus karjeros pokyčius po duomenų analizės mokymų.

CodeAcademy.lt

CodeAcademy.lt siūlo programą „Dirbtinis intelektas“ (ID 223003114), kuri yra išsami mokymo programa, skirta studentams, norintiems įvaldyti dirbtinio intelekto (DI) ir giliojo mokymosi technologijas, taikomas sprendžiant verslo uždavinius, bei įgyti būtinas Python programavimo kalbos žinias. Programa vykdoma dienomis.

Mokymo programa apima Python programavimo pagrindus (90 val.), pažengusį Python (110 val.), duomenų analizę (90 val.), duomenų bazių pagrindus (80 val.), mašininį mokymąsi (120 val.), neuroninius tinklus ir gilųjį mokymąsi (120 val.), esamus sprendimus, teisinius ir etinius reikalavimus (30 val.) ir minkštuosius įgūdžius. Programos trukmė yra 656 kontaktinės valandos, o kaina – 3990 €. Mokymosi laikotarpis – nuo liepos 21 d. iki lapkričio 13 d.. Baigę šią programą, studentai gebės spręsti įvairaus sudėtingumo problemas, taikydami giliojo mokymosi metodus ir kurti įvairias programas naudodami Python. Programa skirta pradedantiesiems. Informacija apie sertifikavimą nėra detaliai pateikta.

CodeAcademy.lt taip pat siūlo „Dirbtinio intelekto mokymus (GPT, Gemini, Perplexity ir kita)“, kurie sutelkti į DI įrankių taikymą ir skirti suteikti dalyviams tvirtus teorinius pagrindus bei praktinius įgūdžius efektyviai dirbti su plačiu DI įrankių spektru. Ši programa finansuojama Užimtumo tarnybos dirbantiems asmenims (vakarais) ir yra prieinama dienomis. Klientų atsiliepimai rodo, kad dėstytojai yra mentoriai ir įkvepia karjeros pokyčiams. Akademija pasižymi aukštu įsidarbinimo rodikliu (80%) po pažangių studijų.

Fasttrack.lt

Fasttrack.lt kursas „Dirbtinio intelekto produktyvumo įrankių taikymas“ skirtas mokyti dalyvius naudoti DI įrankius darbo optimizavimui, komunikacijai, planavimui ir kūrybai. Kursai siūlomi nuotoliniu būdu.

Mokymo programa suskirstyta į keturias pagrindines temines sritis: Komunikacija ir bendradarbiavimas (30 val.), Produktyvumo įrankiai ir technologijos (40 val.), Strateginis mąstymas ir planavimas (30 val.) bei Kūryba, inovacijos ir problemų sprendimas (60 val.). Mokoma naudotis tokiais įrankiais kaip ChatGPT, Claude, Gemini, NotebookLM, PowerPoint, Canva, Designer, Gamma, Slack, Zoom, Teams, Descript, Zapier, Notion, Asana, Trello, Make, Figma, Midjourney, DALL·E, taip pat kaip kurti savo LLM modelius su LM Studio ir API.

Kurso trukmė yra 160 valandų (2 mėnesiai dieniniams kursams, 4 mėnesiai vakariniams/dirbantiems kursams). Kaina prasideda nuo 89 €/mėn.. Baigę kursą, dalyviai gebės naudoti DI įrankius darbo optimizavimui, praktikuotis su įvairiais įrankiais, dirbti su realiais projektais, specializuotis konkrečioje srityje, būti pasirengę darbo rinkai ir dirbti su esminiais bei šiuolaikiniais įrankiais, reikalingais sėkmingai profesinei veiklai. Kursas tinka pradedantiesiems. Sėkmingai baigus mokymus, kiekvienas dalyvis gauna oficialų pažymėjimą, patvirtinantį įgytas žinias ir įgūdžius. Geriausiam kurso mokiniui (-ei) gali būti skiriama stipendija iki 1000 €.

ChatGPTmokymai.lt

ChatGPTmokymai.lt centras siūlo įvairius ChatGPT mokymų kursus, dirbtuves ir sesijas tiek įmonėms, tiek privatiems asmenims, siekiant padėti jiems įvaldyti šią technologiją ir pasiekti savo tikslus.

Siūlomi kursai apima: „Įvadas į ChatGPT“ (pradedantiesiems), „ChatGPT naudojimas darbe“ (efektyvumui didinti), „ChatGPT mokymai įmonėms“ (komandoms), „Duomenų saugumas ir tvarkymas“ (duomenų saugumui), „ChatGPT ir duomenų analizė“ (duomenų analitikams), „ChatGPT kūrybai“ (kūrybinėms užduotims), „Individualūs ChatGPT mokymai“ ir „Chat GPT pažengusiems“ (pažengusiems vartotojams, apimant GPT-4o, GPTs, papildinius). Mokymosi rezultatai skiriasi priklausomai nuo kurso, tačiau bendrai siekiama efektyvaus ChatGPT naudojimo, laiko taupymo, efektyvumo, kūrybinių idėjų generavimo, duomenų analizės ir atsakingo naudojimo. Išankstiniai reikalavimai taip pat skiriasi – kai kurie kursai skirti pradedantiesiems, kiti – pažengusiems vartotojams. Nors ChatGPT srityje dar nėra visuotinai pripažintų sertifikatų, kai kurie kursai gali suteikti baigimo pažymėjimą. Pabrėžiama, kad svarbiausia yra įgytos žinios ir įgūdžiai, o ne pats pažymėjimas. Klientų atsiliepimai pabrėžia vertę verslo ateičiai, praktines užduotis ir realius projektus.

Why AI

Why AI. DI dirbtuvės yra intensyvūs praktiniai mokymai, skirti padaryti dirbtinio intelekto technologijas lengvai suprantamas ir nedelsiant pritaikomas individualiai veiklai ir verslui. Dirbtuvėms vadovauja patyrę DI lektoriai, o 95% mokymų skiriama praktiniam pritaikymui, siekiant užtikrinti realius rezultatus.

Mokymo programa siūlo individualizuotus DI mokymus su 50 modulių, pritaikytų konkretiems poreikiams. Pavyzdinė DI dirbtuvių programa ir tvarkaraštis apima: turinio kūrimą socialiniuose tinkluose, DI asistentų kūrimą, konkurentų analizę, pristatymų rengimą ir pateikimą, asmeninio avataro kūrimą ir infografikų kūrimą. Kiti paminėti moduliai apima: ChatGPT integravimą į Google Sheets, pardavimų strategijos ir vertės pasiūlymo kūrimą, animuotų vaizdo įrašų reklamos kūrimą, rinkodaros strategijos kūrimą su DI, duomenų analizę su DI agentais, klientų aptarnavimo pokalbių robotų kūrimą ir el. pašto dėžutės optimizavimą bei DI asistento integravimą.

Šių mokymų tikslas – suteikti dalyviams galimybę: nustatyti DI taikymo galimybes savo srityje, pasirinkti vertingiausius DI įrankius ir išmokti jais naudotis, praktiškai pritaikyti DI pasirinktoms problemoms spręsti. Mokymų trukmė – 4 valandos, grupės dydis – iki 30 žmonių. Išankstiniai reikalavimai ar sertifikavimas nėra aiškiai nurodyti. Klientų atsiliepimai pabrėžia DI mokymų pritaikymą verslo poreikiams.

ChatGPTkursai.lt

Platforma siūlo įvairių tipų ChatGPT kursus, įskaitant gyvus, internetinius, individualius ir įmonėms skirtus mokymus, pritaikytus skirtingiems poreikiams ir patirties lygiams. Kursų tikslas – išmokyti dalyvius efektyviai naudoti ChatGPT įvairioms užduotims ir optimizuoti verslo procesus.

Platforma pabrėžia kursų pritaikymą konkretiems poreikiams, tiek individualiems asmenims, tiek įmonių komandoms. Jie siūlo specializuotus mokymus projektų valdymui, duomenų analizei, klientų aptarnavimui, žmogiškiesiems ištekliams, finansams, techninės priežiūros planavimui ir nuomos procesų optimizavimui. ChatGPTkursai.lt teikia nemokamą konsultaciją, padedančią potencialiems studentams nustatyti jų poreikius, patirties lygį, pageidaujamą mokymosi formatą, kursų turinio interesus ir biudžetą.

Ieškote tinkamiausių DI mokymų Lietuvoje?

2.2.2. Kitos mokymosi platformos

„Grow with Google Lithuania“

„Grow with Google Lithuania“ siūlo įvairius internetinius kursus ir „Google Career Certificates“, susijusius su DI ir kitais skaitmeniniais įgūdžiais.

DI kursai apima: DI pagrindus (nereikia patirties), DI pagrindus naudojant „Google Ads“, DI raštingumą paaugliams („Experience AI“), DI vadovą rinkodaros specialistams, generatyvinį DI pedagogams, Helsinkio universiteto „Įvadą į dirbtinį intelektą“, „Talk to Gemini“, mašininio mokymosi pagrindus programuotojams (parengiamasis), produktyvumo didinimą su DI, įvadą į generatyvinį dirbtinį intelektą („Google Cloud“), „Google AI Learning Center“, „Google Cloud“ mašininio mokymosi inžinieriaus mokymus (reikalingos inžinerinės žinios) ir „Google for Startups Growth Academies for Artificial Intelligence“. „Google Career Certificates“ siūlo išsamias programas, skirtas įgyti kvalifikaciją įvairiose srityse, tokiose kaip duomenų analizė, IT palaikymas, projektų valdymas, skaitmeninė rinkodara ir el. komercija, bei UX dizainas.

Paprastai DI pagrindų kursams nereikia jokios patirties, tačiau kitiems kursams gali būti taikomi specifiniai išankstiniai reikalavimai ar rekomenduojamos žinios, pavyzdžiui, inžinerinės žinios „Google Cloud“ mašininio mokymosi inžinieriaus mokymams. „Google Career Certificates“ suteikia dalijamus sertifikatus.

Neuniversitetiniame sektoriuje siūlomas platus programų spektras – nuo trumpų seminarų ar dirbtuvių (Promptas.LT, ChatGPTmokymai.lt) iki ilgesnių, labiau struktūrizuotų kursų (CodeAcademy.lt, Fasttrack.lt, Vilnius Coding School). Šios programos skirtos skirtingoms auditorijoms: absoliutiems pradedantiesiems, tiems, kurie nori padidinti produktyvumą su DI įrankiais, ir asmenims, siekiantiems specializuotis užklausų inžinerijoje ar konkrečiose DI programose. 

Šis platus pasiūlos spektras rodo, kad rinka reaguoja į įvairius ir sparčiai besikeičiančius DI įgūdžių poreikius. Tai ne tik DI kūrėjų rengimas, bet ir plataus masto DI raštingumo bei praktinio pritaikymo įgalinimas įvairiose profesinėse srityse ir pramonės šakose. Trumpi, tiksliniai kursai atitinka neatidėliotinus produktyvumo poreikius, o ilgesnės programos siekia karjeros transformacijos. Ši diversifikacija yra labai svarbi greitam darbo jėgos kvalifikacijos kėlimui ir perkvalifikavimui. Tai reiškia, kad sėkminga nacionalinė DI strategija turi skatinti ir remti šią įvairią ekosistemą, pripažįstant, kad norint patenkinti visą DI įgūdžių paklausą – nuo pagrindinio vartotojo meistriškumo iki pažangios techninės specializacijos – reikalingi skirtingi mokymosi keliai. Dėmesys praktiniam pritaikymui ir konkretiems įrankiams (ChatGPT, Midjourney, Copilot) daugelyje šių kursų atspindi tiesioginę naudą, kurios siekia besimokantieji ir įmonės.

Finansavimo galimybės ir valstybės parama DI mokymams

3.1. Užimtumo tarnybos kompensacijos ir stipendijos

Užimtumo tarnyba (UŽT) vaidina svarbų vaidmenį remiant DI mokymus Lietuvoje, siūlydama kompensacijas už profesinio mokymo paslaugas ir stipendijas.

Profesinio mokymo paslaugų išlaidoms apmokėti Užimtumo tarnybos skiriama lėšų suma negali viršyti 5 minimalių mėnesinių algų (MMA) dydžio, arba 5190,0 Eur, kvalifikacijai įgyti. Kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti (kai mokymo programos trukmė nuo 51 val. ir daugiau) maksimali suma yra 2,5 MMA, arba 2595,0 Eur. Kai kurios programos, pavyzdžiui, siūlomos iProfa.lt, aiškiai nurodo, kad jų DI mokymų išlaidos yra kompensuojamos Užimtumo tarnybos dirbantiems, bedarbiams ir individualią veiklą vykdantiems asmenims. CodeAcademy.lt taip pat siūlo DI mokymus, finansuojamus Užimtumo tarnybos dirbantiems asmenims.

Be to, teikiama mėnesinė stipendija, sudaranti 0,5 minimalaus vidutinio atlyginimo (MVA) arba 3,18 Eur už lankytą valandą, arba nedarbo socialinio draudimo išmokos dydžio. Kelionės išlaidos į artimiausią profesinio mokymo teikėją ir atgal taip pat padengiamos, jei asmens gyvenamoji vieta nėra toje pačioje vietovėje, kurioje mokymo teikėjas teikia paslaugas.

3.2. ES fondų ir LR Vyriausybės programos

Lietuvos DI strategija, parengta 2019 m., siekia, kad šalis taptų regiono lydere DI srityje ir integruotųsi į pasaulinę DI ekosistemą, didindama konkurencingumą. Ši strategija apima 2023–2026 m. Lietuvos DI technologijų plėtros planą.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija pripažįsta, kad viešosios įstaigos lėčiau diegia naujas technologijas dėl finansavimo kliūčių ar lėto biurokratinio proceso. Siekiant užtikrinti geriausią šalies gyventojų gyvenimo kokybę skaitmeniniame amžiuje, viešasis sektorius turi prisitaikyti prie inovacijų kultūros, ypač kalbant apie su DI susijusias iniciatyvas.

ES fondai yra prieinami verslo paramai, o įvairios vietos veiklos grupės (VVG) yra suplanavusios kvietimus teikti paraiškas. 2021–2027 m. ES fondų investicijų programa ir 2021–2026 m. planas „Naujos kartos Lietuva“ apibrėžia investicijų prioritetus. Be to, 2021 m. Lietuvoje buvo pradėtas „Erasmus+“ projektas „Erasmus+ Train DL: mokytojų mokymas duomenų raštingumo ir dirbtinio intelekto srityje“, kurį įgyvendina Vilniaus universitetas, Nacionalinė švietimo agentūra ir tarptautiniai partneriai.

Vyriausybė pripažįsta, kad viešosios įstaigos susiduria su didelėmis kliūtimis (finansavimo trūkumu, biurokratija) diegiant naujas technologijas, tokias kaip DI. Tuo pat metu egzistuoja nacionalinė strategija tapti DI lydere ir integruoti DI į viešąjį sektorių, siekiant optimizuoti darbo eigą ir pagerinti gyvenimo kokybę. Nustatytos finansavimo ir biurokratinės kliūtys tiesiogiai trukdo įgyvendinti nacionalinę DI strategiją viešajame sektoriuje. Be specializuotų, supaprastintų finansavimo mechanizmų ir kultūrinio poslinkio, viešasis sektorius atsiliks diegiant DI, o tai pakenks platesniems nacionaliniams tikslams. Tai pabrėžia kritinę sritį politikos intervencijai. Efektyvios vyriausybės programos ir ES fondų paskirstymas yra ne tik apie asmenų mokymą, bet ir apie organizacinės transformacijos įgalinimą, ypač viešajame sektoriuje, kad jis taptų atviras ir pajėgus diegti DI sprendimus. Tam reikia ne tik finansinės paramos, bet ir supaprastintų administracinių procesų bei paskatų inovacijoms.

Ieškote tinkamiausių DI mokymų Lietuvoje?

Dirbtinio intelekto įgūdžių paklausa ir karjeros perspektyvos

4.1. Populiariausi AI įrankiai ir technologijos

Lietuvos rinkoje pastebima aiški praktinių įgūdžių paklausa populiariausiuose DI įrankiuose. Tai apima:

  • ChatGPT: teksto generavimui ir analizei.
  • Claude AI: programavimui ir infografikų kūrimui.
  • Midjourney: vaizdų generavimui.
  • Gamma.app: prezentacijų kūrimui.
  • Perplexity AI: informacijos paieškai.
  • Kiti mokymų kontekstuose minimi įrankiai apima Google Gemini, Copilot, Jasper, Copy.ai, Synthesia, Runway ML, Stable Diffusion, Grok ir kiti.

Šis dėmesys konkretiems, plačiai naudojamiems generatyvinio DI įrankiams rodo stiprų rinkos poreikį nedelsiamam pritaikomumui ir produktyvumo padidėjimui, o ne vien tik teoriniam supratimui.

4.2. Darbo rinkos tendencijos ir specialistų trūkumas

Dirbtinio intelekto plėtra yra įvardijama kaip pagrindinis veiksnys, formuojantis 2024 m. darbo rinką Lietuvoje, kartu su augančiu darbuotojų perkvalifikavimo poreikiu. Didelis iššūkis Lietuvai yra numatomas DI specialistų trūkumas. Iki 2030 m. šaliai gali trūkti iki 23 000 DI profesionalų. Tai rodo didelę ir augančią paklausą, kurios dabartinės mokymo pajėgos sunkiai patenkina.

4.3. AI specialistų atlyginimų perspektyvos

Informacinių technologijų sektoriuje Lietuvoje 80% asmenų uždirba nuo 1 402 EUR iki 3 924 EUR per mėnesį (į rankas). Geriausiai apmokami 10% uždirba daugiau nei 3 924 EUR. Tai rodo didelį uždarbio potencialą kvalifikuotiems IT sektoriaus specialistams, įskaitant DI specialistus. Minimali mėnesinė alga (MMA) Lietuvoje 2025 m. yra 1038 Eur „ant popieriaus“, o tai atitinka 777,39 Eur į rankas. Žymiai didesni atlyginimai IT srityje pabrėžia technologinių įgūdžių, įskaitant DI ekspertizę, vertę.

Šis atotrūkis tarp didelio DI specialistų trūkumo ir patrauklių atlyginimų IT sektoriuje sukuria stiprų ekonominį stimulą DI įgūdžių ugdymui. Didelė DI įgūdžių paklausa, kartu su patraukliu atlyginimu, sukuria stiprų ekonominį stimulą asmenims siekti DI mokymų ir karjeros. Šis finansinis atlygis gali tapti galinga motyvacija tiek naujiems specialistams, tiek profesionalams, siekiantiems perkvalifikuoti ar tobulinti savo įgūdžius. Tai reiškia, kad rinkos jėgos dera, kad paskatintų DI talentų ugdymą. Politikos formuotojai ir švietimo įstaigos gali pasinaudoti šia ekonomine trauka, skatindami DI karjeros kelius ir užtikrindami, kad mokymo programos efektyviai vestų į šias didelės vertės įsidarbinimo galimybes, taip prisidėdamos prie talentų trūkumo mažinimo.

Išvados ir rekomendacijos

Lietuvos DI mokymų kraštovaizdis yra gyvybingas ir įvairus, apimantis platų akademinių ir profesinių programų spektrą. Universitetai, tokie kaip KTU ir VU, siūlo gilias, specializuotas studijas, kurios rengia aukštos kvalifikacijos DI inžinierius ir tarpdisciplininius specialistus, gebančius spręsti sudėtingas problemas ir suprasti etinius bei socialinius DI aspektus. Privačios akademijos ir mokymo centrai, tokie kaip Promptas.LT, edON IT Akademija, Vilnius Coding School, CodeAcademy.lt, ChatGPTmokymai.lt ir kiti, papildo šį pasiūlymą praktiniais, į rinką orientuotais kursais, kurie greitai suteikia įgūdžius populiariausiuose DI įrankiuose ir technologijose. Šis įvairumas yra labai svarbus, siekiant patenkinti skirtingus mokymosi poreikius ir prisidėti prie plačios DI raštingumo visuomenėje.

Nepaisant šios plėtros, Lietuva susiduria su dideliu iššūkiu – prognozuojamu 23 000 DI specialistų trūkumu iki 2030 m. Šis atotrūkis gali stabdyti nacionalinių DI strategijų įgyvendinimą ir ekonomikos augimą. Tačiau dideli atlyginimai IT sektoriuje, įskaitant DI sritis, sudaro stiprią ekonominę paskatą asmenims siekti šių įgūdžių. Finansavimo galimybės, ypač per Užimtumo tarnybą, kompensuojant mokymo išlaidas ir teikiant stipendijas, palengvina prieigą prie DI švietimo, o tai yra gyvybiškai svarbu darbo jėgos perkvalifikavimui. Vis dėlto, viešojo sektoriaus lėtumas diegiant DI technologijas dėl finansavimo ir biurokratinių kliūčių išlieka iššūkiu, reikalaujančiu tikslinių politikos intervencijų.

Atsižvelgiant į analizuotą DI mokymų kraštovaizdį ir iššūkius, teikiamos šios rekomendacijos:

5.1. Besimokantiesiems

  • Prioritetas praktiniams įgūdžiams: siekite mokymų, kurie daugiausia dėmesio skiria praktiniam DI įrankių, tokių kaip ChatGPT, Midjourney, Copilot taikymui. Šie įgūdžiai yra tiesiogiai pritaikomi darbo rinkoje ir gali greitai padidinti produktyvumą.
  • Nuolatinis mokymasis: DI sritis sparčiai vystosi, todėl būtina nuolat tobulinti žinias ir įgūdžius. Ieškokite kursų, kurie reguliariai atnaujina savo turinį, atspindėdami naujausias technologijas.
  • Finansavimo galimybių tyrinėjimas: pasinaudokite Užimtumo tarnybos teikiamomis kompensacijomis ir stipendijomis, kurios gali žymiai sumažinti mokymosi naštą ir padaryti DI mokymus prieinamesnius.
  • Tarpdisciplininis požiūris: apsvarstykite programas, kurios derina DI su kitomis sritimis, pavyzdžiui, kalbotyra ar verslo vadyba. Tokie įgūdžiai yra vertinami darbo rinkoje, nes jie leidžia spręsti sudėtingas problemas holistiniu būdu.

5.2 Švietimo įstaigoms

  • Programų lankstumas ir pritaikomumas: kurkite ir siūlykite lanksčias mokymo programas (pvz., internetu, mišriuoju būdu, vakarais), kurios atitiktų dirbančiųjų ir besimokančiųjų poreikius.
  • Pramonės bendradarbiavimas: glaudžiai bendradarbiaukite su verslo įmonėmis, kad užtikrintumėte, jog mokymo programos atitiktų dabartinę ir būsimą darbo rinkos paklausą. Įtraukite realius projektus ir atvejų studijas į mokymo procesą.
  • Sertifikavimo aiškumas: nors DI srityje trūksta visuotinai pripažintų sertifikatų, aiškiai nurodykite, kokius pažymėjimus išduodate, kokias kompetencijas jie patvirtina ir kaip jie gali būti naudingi absolventams.
  • Edukacinių inovacijų skatinimas: aktyviai dalyvaukite ir inicijuokite projektus, skirtus pedagogų mokymui DI srityje, pavyzdžiui, „Erasmus+ Train DL“, siekiant užtikrinti aukštą mokymo kokybę visuose švietimo lygmenyse.

5.3 Verslui

  • Investicijos į darbuotojų mokymus: aktyviai investuokite į darbuotojų DI mokymus ir perkvalifikavimą, kad padidintumėte produktyvumą ir išliktumėte konkurencingi. Apsvarstykite individualizuotas programas, pritaikytas konkretiems įmonės poreikiams.
  • DI įrankių integravimas: skatinkite DI įrankių, tokių kaip ChatGPT, Copilot, Gemini, integravimą į kasdienes darbo užduotis, siekiant automatizuoti procesus ir pagerinti efektyvumą.
  • Bendradarbiavimas su švietimo įstaigomis: užmegzkite partnerystes su universitetais ir profesinėmis akademijomis, kad kartu kurtumėte mokymo programas, atitinkančias pramonės poreikius, ir siūlytumėte praktikos vietas studentams.
  • DI diegimo konsultacijos: pasinaudokite išorinių konsultantų, tokių kaip Promptas.LT ar Why AI, paslaugomis, siekiant efektyviai įdiegti DI sprendimus ir optimizuoti verslo procesus.

5.4 Politikos formuotojams

  • Koordinuota nacionalinė strategija: sukurkite ir įgyvendinkite koordinuotą nacionalinę DI talentų ugdymo strategiją, kuri apjungtų švietimo, pramonės ir viešojo sektoriaus pastangas, siekiant užpildyti numatomą DI specialistų trūkumą.
  • Supaprastintas finansavimas: supaprastinkite ir padidinkite finansavimo prieinamumą DI mokymams, ypač viešajame sektoriuje, siekiant pašalinti biurokratines kliūtis ir paskatinti technologijų diegimą.
  • Etikos ir teisinės sistemos: toliau plėtokite ir atnaujinkite DI etikos ir teisinius principus, užtikrinant atsakingą DI technologijų naudojimą ir skatinant pasitikėjimą šia sritimi.
  • Tarptautinis bendradarbiavimas: skatinkite tarptautinį bendradarbiavimą DI švietimo ir tyrimų srityje, pasinaudodami ES fondais ir programomis, tokiomis kaip „Erasmus+“, siekiant dalytis geriausia praktika ir pritraukti talentus.

Įgyvendinus šias rekomendacijas, Lietuva galės sustiprinti savo pozicijas DI srityje, užtikrinti kvalifikuotų specialistų pasiūlą ir sėkmingai integruoti dirbtinį intelektą į įvairius šalies ekonomikos ir visuomenės sektorius.

Daugiau naujienų

Kaip išsirinkti tinkamus dirbtinio intelekto mokymus?

Dirbtinis intelektas nebėra tik ateities vizija – tai realybė, kuri keičia mūsų gyvenimą ir darbą.…

Reikalingos rekomendacijos?

Aprašykite savo pageidavimus, ir mūsų ekspertai pasiūlys Jums optimalus kursus.

    Susisiekite: